یکی از مواردی که باعث ایجاد نمای کثیف و نامناسب ساختمان‌ها می‌شود، دود و آلودگی است. دود و آلودگی می‌تواند به دلیل آلوده بودن بیش از حد هوا، آتش‌سوزی و دیگر موارد باشد که منجر به ایجاد لکه‌های سیاه بر روی نمای ساختمان شده و به مرور زمان باعث از بین رفتن بافت و زیبایی نما می‎شود. از این ‎رو، شستشوی نمای ساختمان و پاک کردن چنین آلودگی و سیاهی بسیار اهمیت دارد. در واقع، پاک کردن سیاهی و دودهای ناشی از آتش‌سوزی از جمله فعالیت‌هایی است که نیاز به دانش و تخصص لازم دارد و بهترین روش استفاده از یک تیم و شرکت حرفه‌ای در زمینه نماشویی است. در ادامه این مطلب به طور کامل در رابطه با روش مناسب برای نماشویی ساختمان بعد از آتش سوزی صحبت خواهیم کرد.

روش دسترسی به نمای ساختمان

همانطور که گفته شد نماشویی ساختمانی که به دلیل آتش‌سوزی دچار آلودگی و سیاهی شده است جزو یکی از فعالیت‌های تخصصی است که لازم است از افراد حرفه‌ای در این زمینه کمک گرفته شود. از جمله روش‌هایی که برای شستشوی نمای ساختمانی که به دلیل آتش‌سوزی دارای ظاهری سیاه و آلوده شده است استفاده می‌شود، میتوان به طناب، داربست یا بالابر اشاره کرد. اما بهتر است از روش طناب برای این کار استفاده شود، چرا که هم دسترسی به نمای ساختمان راحت‌تر بوده و هم نماشویی با امنیت بیشتری انجام می‌شود.

نحوه نماشویی ساختمان بعد از آتش سوزی

یکی از سوالاتی که اکثر افرادی که قصد نماشویی ساختمان خود را دارند می‌پرسند این است که برای از بین بردن چنین سیاهی، دود و آلودگی از چه مواد شوینده‌ای باید استفاده شود؟ حقیقت این است که آلودگی‌هایی مانند دود و سیاهی به دلیل داشتن مواد کربنی چسبندگی بسیار زیادی بر روی سطوح مختلف مانند سرامیک و سنگ دارد. ازاین‌رو، لازم است از روش‌های خاصی برای رفع این نوع آلودگی‌ها استفاده کرد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

استفاده از آب و واترجت

یکی از آسان‌ترین روش‌های نماشویی استفاده از آب با فشار زیاد است که برای این کار می‌توان از دستگاه واترجت استفاده کرد. البته استفاده از آب یا دستگاه واترجت زمانی مناسب است که آلودگی و سیاهی روی نمای ساختمان کهنه نباشد و مدت زمان زیادی از آن نگذشته باشد. در غیر این‌صورت، باید از مواد شوینده‌ مخصوص مانند مواد اسیدی استفاده کرد. به این دلیل که قدرت نفوذ و چسبندگی این نوع آلودگی‌ها بسیار زیاد است و نمی‌توان به راحتی با فشار آب آن‌ها را پاک کرد. البته در این شرایط توجه داشته باشید که نمای ساختمان شما استحکام کافی در برابر فشار آب داشته باشد.

استفاده از محلول سولفات تری سدیم

یکی از کاربردی‌ترین مواد و محلول‌های شیمیایی برای ازبین بردن لکه و سیاهی‌های ناشی از آتش‌سوزی سولفات تری سدیم است. این محلول شیمیایی با آب مخلوط شده و با فشار زیاد دوده‌ها و آلودگی‌های نمای ساختمان را به راحتی از بین می‌برد. البته توجه داشته باشید که این محلول ممکن است برای بدن ضرر داشته باشد و لازم است حتماً از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه کمک بگیرید تا تمامی موارد ایمنی رعایت شده و در آخر نمای ساختمانی تمیز و زیبا تحویل بگیرید.

استفاده از سمباده‌زنی قبل از نماشویی

یکی دیگر از روش‌های فوق‌العاده موثر برای ازبین بردن چنین آلودگی‌هایی استفاده از سمباده‌زنی است. از سمباده‌زنی زمانی استفاده می‌شود که لکه‌ها و سیاهی‌های نمای ساختمان آنقدر چسبانک شده باشند که نتوان به راحتی با استفاده از فشار آب و مواد شوینده از بین برد. ازاین‌رو، قبل از انجام شستشوی نما باید با استفاده از لوازم و وسایل مرتبط فرآیند سمباده‌زنی انجام شود تا یک لایه نازک از نمای ساختمان ازبین برود و سپس از مواد شوینده مخصوص برای پاک کردن باقیمانده سیاهی‌ها استفاده کرد.

استفاده از رنگ آمیزی بعد از نماشویی ساختمان

آخرین روش برای تمیز کردن سیاهی و دوده‌های نمای ساختمان پس از آتش‌سوزی استفاده از رنگ‌آمیزی است. در واقع، پس از انجام کامل فرآیند نماشویی چنانچه لکه‌ها و سیاهی‌ها همچنان بر روی نمای ساختمان وجود داشتند می‌توانید به رنگ‌آمیزی نمای ساختمان خود بپردازید. در این روش، علاوه‌بر پوشاندن لکه‌ها شکل و ظاهر نمای ساختمان به کلی عوض می‌شود و ظاهری زیباتری به خود می‌گیرد. درهرصورت، بهتر است کار نماشویی ساختمان خود را به موقع انجام دهید تا آلودگی‌ها در نما نفوذ نکرده و به راحتی پاک شوند.

نماشویی با کارویس

نماشویی ساختمان یکی از مهم‌ترین کارهایی است که لازم است به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. نمای تمیز علاوه‌بر ایجاد ظاهری زیبا منجربه سالم‌ماندن ساختمان نیز می‌شود و هرچقدر که بتوانید زودتر تمیز کردن و شستشوی نمای ساختمان خود را انجام دهید هم در صرف هزینه‌ها صرفه‌جویی کردید و هم کار شما زودتر و راحت‌تر انجام می‌شود. البته موضوعی که اهمیت دارد اسنفاده از تیم متخصص و حرفه‌ای است که بتواند با استفاده از روش‌های مختلف این کار را با سرعت و دقت بالا انجام دهد. ازاین‌رو، شما می‌توانید با مشاوران تیم حرفه‌ای کارویس ما تماس گرفته و از بهترین خدمات بدون هیچگونه آسیب و خسارتی استفاده کنید.